Відеоурок на тему "Відокремлені члени речення"
Домашнє завдання:
1.Прочитати параграф 35
2.Виписати в зошит правило
3.Виконати впр. 2,5
Тема.Відокремлені означення (06.04.2020)
Онлайн тестування.Відокремлені означення
Відеоурок на тему "Відокремлені означення"
Домашнє завдання:
1.Прочитати параграф 36
2.Опрацювати таблицю на ст. 124-125,128
3.Виконати впр. 2 і вправу з будиночком
Тема.Розділові знаки при відокремлених означеннях (07.04.2020)
Домашнє завдання:
1.Виконати впр. 5,6,ст. 130
2.Прочитати параграф 37
Тема.Відокремлені прикладки (13.04.2020)
Відеоурок на тему "Відокремлені прикладки"
Онлайн тестування.Відокремлені прикладки
Домашнє завдання:
1.Прочитати параграф 39
2.законспектувати в зошит правило
3.Виконати впр. 2,4
Тема.Розділові знаки при відокремлених прикладках (14.04.2020)
Домашнє завдання:
1.Прочитати параграф 40
2.Виконати впр. 3,4,7 на ст. 140
Тема.Відокремлені обставини (21.04.2020)
Онлайн тестування.Відокремлені обставини
Відеоурок на тему "Відокремлені обставини"
Домашнє завдання:
1.Прочитати параграф 42
2.Опрацювати таблицю на ст. 144
3.Виконати впр. 1,3
Відокремлені обставини можуть бути виражені одиничними дієприслівниками, дієприслівниковими зворотами, а також іменниками з прийменниками. Відокремлені обставини бувають поширеними й непоширеними.
І. Обставини, виражені дієприслівниками та дієприслівниковими зворотами
Виділяються комами:
1) Обставини, виражені одиничними дієприслівниками, коли вони означають час, причину, умову дії: Повечерявши, полягали спати (П.М.); Попрацювавши, можна і відпочити.
Примітка. Одиничні дієприслівники, що стоять безпосередньо при присудку й мають значення прислівника, комами не відокремлюються: Вона сиділа замислившись (Ю.Я.); Із вирію летять курличучи ключі (М.З.).
2) Обставини, виражені дієприслівниковим зворотом, незалежно від його місця в реченні: Жовте листя, тремтячи і коливаючись у повітрі, тихо раз по раз сідало на землю, вкриваючи її пишним золотим накриттям (Б.Г.);
Примітка 1. Два чи більше дієприслівникових зворотів, з'єднаних між собою інтонацією або повторюваними сполучниками, на письмі один від одного відділяються комою: Хустину кинувши на плечі, надівши плаття весняне, берізка вибігла надвечір і жде чи вітру, чи мене (С.Б.).
Примітка2. Якщо дієприслівникові звороти з'єднані між собою неповторюваними єднальними чи розділовими сполучниками, то кома між ними не ставиться: Вій устав разом із сонцем, довго кашляв, сидячи в солом'яній постелі і туго обіпнувшись рябою плащ-палаткою (Г.Т.).
3) Якщо дієприслівниковий зворот стоїть після сполучника, то він відокремлюється комою: Він наближався й, кинувши гострий погляд з-під навислих рудих брів, підносив над землею кийок... (Підм.).
Не відокремлюються:
1) Обставини, виражені дієприслівниковим зворотом фразеологічного типу: Працювати не покладаючи рук; Сидіти склавши руки; Бігти не чуючи ніг; Говорити не переводячи духу;
2) Обставини, виражені дієприслівниковим зворотом, на початку якого стоїть підсилювальна частка і (й): Можна переказати зміст статті і не перечитуючи її вдруге;
II. Відокремлені обставини, виражені сполученням іменників з прийменниками
1) Завжди відокремлюються обставини допусту, виражені іменником із прийменником незважаючи на: Незважаючи на ранню пору, то в одному кінці, то в іншому зривалася пісня (О.Г.).
2) Обставини, виражені іменниками та прислівниками з прийменниками у зв'язку з, залежно від, на відміну від, завдяки, внаслідок, з причин, за браком, згідно з, за згодою, відповідно до, на випадок, всупереч можуть відокремлюватися і не відокремлюватися. Відокремлення залежить від того, наскільки зворот поширений, близький за змістом до основної частини речення, яка його стилістична функція, залежно від наміру автора: Усі мовні органи, залежно від їх участі у процесі мовлення, поділяються на активні і пасивні; Залежно від положення язика голосні характеризуються за місцем артикуляції та ступенем підняття язика (3 підр.); Всупереч зовнішній легковажності, Люба напрочуд чесно уміла зберігати таємниці (О.Г.); Всупереч тим віщуванням проходили грози (М.Р.).
УРМ№16.Письмовий твір-опис пам'ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі(з використанням відокремлених означень та обставин)Домашнє завдання:
1.Прочитати параграф 43
2.Виконати впр. 2,5
Тема.Відокремлені додатки(28.04.2020)
Відеоурок на тему "Відокремлені додатки"
Онлайн тестування.Відокремлені додатки
Домашнє завдання:
1.Прочитати параграф 45
2.Виконати впр. 1,2
Тема.Розділові знаки при відокремлених додатках (04.05.2020)
Відокремлені додатки
Відокремлюються: додатки зі значенням включення, виключення або заміщення, що починаються словами крім, окрім, опріч, замість, за винятком, щодо, що ж до, часто, часом, завжди, особливо, навіть, хоч і:
Ви здійснюєте волю Батьківщини. Все відкиньте, все забудьте, крім неї, крім обов’язку.
Зверніть увагу! Деякі додатки з прийменником замість не відокремлюються:
- замість можна замістити прийменником за:Шматочки мармуру на вулицях Помпеї колись служили замість ліхтарів (порівняйте: служили за ліхтарі);
- якщо додаток можна замінити іншим:
Замість квіток шаблі, списи виблискують у долині (порівняйте: не квіти, а шаблі, списи виблискують у долині).
Домашнє завдання:
1.Прочитати параграф 45
2.Опрацювати таблицю на ст. 154
3.Виконати впр. 4,вправу з будиночком
Тема.Уточнювальні члени речення (05.05.2020)
Відеоурок на тему "Уточнювальні члени речення"
Домашнє завдання:
1.прочитати параграф 46
2.законспектувати в зошит правило
3.виконати впр. 2.3,4
Тема.Уточнювальні члени речення (12.05.2020)
Домашнє завдання:
1.Повторити параграф 46
2.Виконати вправу з будиночком на ст. 161
Тема.Контрольна робота №5.Синтаксис.Пунктуація.(18.05.2020)
Онлайн тестування на тему "Відокремлені і уточнювальні члени речення"
Тема.Словосполучення.Просте речення.Двоскладне речення й односкладне речення.(Повторення) (19.05.2020)
Тема.Просте ускладнене речення.(Повторення)(25.05.2020)
Тема.Підсумковий урок(26.05.2020)
Тема.Контрольна робота №5.Синтаксис.Пунктуація.(18.05.2020)
Онлайн тестування на тему "Відокремлені і уточнювальні члени речення"
Тема.Словосполучення.Просте речення.Двоскладне речення й односкладне речення.(Повторення) (19.05.2020)
Домашнє завдання:
1.Повторити вивчене з теми
2.Ознайомитись зі зразками розбору простого ускладненого речення
Тема.Просте ускладнене речення.(Повторення)(25.05.2020)
Тема.Підсумковий урок(26.05.2020)
Немає коментарів:
Дописати коментар